Aktualności

27 lipca 2017
Częstochowskie Centrum Świadczeń. Zbliżają się terminy składania wniosków.

1 sierpnia Częstochowskie Centrum Świadczeń rozpoczyna przyjmowanie wniosków na nowy okres m.in. o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego „Programu Rodzina 500+”, zasiłku rodzinnego, opiekuńczego, a także z funduszu alimentacyjnego. Wnioski można też składać drogą elektroniczną, do czego CCŚ zachęca, bo kumulacja terminów składania wniosków wydłuży obsługę mieszkańców.

W związku ze zmianą przepisów, w tym roku wnioski dotyczące kilku świadczeń będą przyjmowane w jednym terminie, tj. począwszy od 1 sierpnia 2017 r. Częstochowskie Centrum Świadczeń rozpoczyna od sierpnia przyjmowanie wniosków na nowy okres świadczeniowy o ustalenie prawa do:

  • świadczenia wychowawczego „Programu Rodzina 500+”

  • zasiłku rodzinnego wraz z dodatkami,

  • świadczenia z funduszu alimentacyjnego,

  • specjalnego zasiłku opiekuńczego.

Pamiętaj! Jeśli otrzymujesz już świadczenie np. z „Programu Rodzina 500+”, musisz złożyć nowy wniosek, by móc kontynuować korzystanie z niego!

Udzielanie informacji w sprawie tych świadczeń oraz przyjmowanie wniosków odbywa się w PUNKTACH OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW przy:

  • ul. Nowowiejskiego 26 (tel. 34 368-32-12) – mieszkańcy dzielnic Błeszno, Dźbów, Gnaszyn-Kawodrza, Grabówka, Kiedrzyn, Lisiniec, Parkitka, Podjasnogórska, Północ, Stradom, Śródmieście, Tysiąclecie, Wrzosowiak;

  • alei Niepodległości 20/22 (tel. 34 315-22-32) – mieszkańcy dzielnic Mirów, Ostatni Grosz, Raków, Stare Miasto, Trzech Wieszczów, Wyczerpy-Aniołów oraz Zawodzie.

Przypominamy, że w Centrum można także załatwić formalności związane:

  • ze świadczeniami rodzicielskimi,

  • z jednorazowym świadczeniem „Za życiem”,

  • z jednorazową zapomogą z tytułu urodzenia się dziecka, tzw. „becikowym”,

  • z zasiłkiem dla opiekuna,

  • ze świadczeniem pielęgnacyjnym,

  • z zasiłkiem pielęgnacyjnym,

  • z Kartą Dużej Rodziny,

  • z dodatkiem mieszkaniowym,

  • z dodatkiem energetycznym.

Centrum prowadzi także postępowania wobec dłużników alimentacyjnych.

WAŻNE !

Jeśli chcesz ominąć kolejki w punktach obsługi mieszkańców możesz skorzystać
z możliwości składania wniosków drogą elektroniczną za pomocą:

  • bankowości elektronicznej (dotyczy świadczenia „500+”),

  • portalu Emp@tia www.empatia.mrpips.gov.pl,

  • elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP,

  • Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS).

Istotne jest, aby zawsze dokładnie zapoznać się z instrukcją i poprawnie wypełnić wniosek – ułatwi to szybszą obsługę, a tym samym skróci czas oczekiwania w kolejce.

Wszystkie szczegóły na stronie internetowej CCŚ - www.ccs.czestochowa.pl

Jeśli chcesz dalej pobierać świadczenia, musisz złożyć nowy wniosek !

TERMINY:

Aby zachować ciągłość wypłat świadczenia wychowawczego „Programu Rodzina 500+” oraz funduszu alimentacyjnego, złóż wnioski w terminie do końca października 2017 r.

Z kolei aby mieć kontynuację wypłat zasiłku rodzinnego i dodatków do zasiłku rodzinnego oraz specjalnego zasiłku opiekuńczego, wnioski w tych sprawach złóż w terminie do końca listopada 2017 r.

Zapraszamy na stronę internetową: www.ccs.czestochowa.pl

Częstochowskie Centrum Świadczeń przewiduje, że w nowym okresie świadczeniowym wpłynie ok. 20 000 wniosków, zmieniły się także przepisy, które obecnie kumulują przyjmowanie świadczeń w jednym terminie, a więc jedna osoba może w jednym momencie złożyć nie jeden, a nawet trzy wnioski. Z jednej strony więc - świadczeniobiorcy nie muszą przychodzić kilkakrotnie z różnymi wnioskami, z drugiej - niewątpliwie wydłuży się czas obsługi jednej osoby, co może skutkować tworzeniem się kolejek w Punktach Obsługi Mieszkańców, zwłaszcza w  początkowym okresie.

Dlatego prosimy o wyrozumiałość i zachęcamy do korzystania z elektronicznych form składania dokumentów.

W celu usprawnienia pracy w jednostce zwiększono zatrudnienie pracowników obsługujących mieszkańców miasta, zakupiono i wdrożono elektroniczny system kolejkowy, dostosowano oraz doposażono pomieszczenia biurowe.

W razie konieczności zostanie wprowadzony dwuzmianowy system obsługi mieszkańców.

Standardowo Częstochowskie Centrum Świadczeń obsługuje mieszkańców w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.30-15.30, we wtorki do godz. 16, a w piątki do godz. 15.

Na podstawie informacji przekazanej przez Częstochowskie Centrum Świadczeń

Aktualności
jowesOgólnopolski portal organizacji pozarzadowychŚląskie Forum Organizacji Pozarządowych KAFOSMinisterstwo Pracy i Polityki SpołecznejDepartament Pożytku Publicznego